Home > Nieuws > Schuldhulpmaatje en sociale media

Schuldhulpmaatje en sociale media

12 maart 2024
Schuldhulpmaatje en sociale media

Al langere tijd delen we berichten via de sociale media Facebook en Instagram. Bij die ‘posts’ komen bij toerbeurt de projecten van het NDB voor het voetlicht. Vanaf eind 2023 heeft SchuldHulpMaatje eigen accounts, zodat we nu meer en actiever berichten kunnen delen.

Onder andere de volgende onderwerpen hebben we als bericht geplaatst met steeds een korte wervende tekst daarbij:

• “Niemand verwacht in de schulden te geraken, maar toch gebeurt het vaak. Hoe groot zijn jouw schulden?”
  • “Je staat er niet alleen voor! Durf hulp te vragen!”
  • “Wil je meer grip op je geld? Samen lukt ‘t!”
  • “Doe je mee?” bedoeld als werving van nieuwe maatjes.

Ook deelden we verschillende ervaringsverhalen. Bijvoorbeeld van André, die nadat hij voor zichzelf begonnen was, financieel in de problemen kwam en niet meer wist hoe die op te lossen. Tot hij in contact komt met een maatje van SHM, die hem stap voor stap helpt schulden en financiën in kaart te brengen. En een plan maakt om uit de financiële zorgen te komen.

“Ik ben mijn maatje zo dankbaar,” zegt André. “Ik ben weer mens geworden, ik geniet weer van het leven. En dat allemaal dankzij SchuldHulpMaatje. Tegen iedereen met geldproblemen, zeg ik: “trek aan de bel! Neem contact op met SHM, want daar zit je goed!”

Volg je ons ook voor meer nieuws, ervaringen en updates? Volg ons op instagram of facebook