Home > Nieuws > Een artikel in het RD

Een artikel in het RD

23 juli 2021
Een artikel in het RD

Dat is één van de manieren waarop wij mensen helpen die zelf niet op vakantie kunnen gaan om financiële redenen. Een stukje uit het artikel:

"Soms bieden diaconieën minima zelf de mogelijkheid om kosteloos op vakantie te gaan. Zo heeft het Nijkerks Diaconaal Beraad (NDB), waarbij ruim tien kerken betrokken zijn, sinds 2019 jaar een stacaravan op een camping in het Overijsselse Mariënberg. „We konden die dankzij een legaat aanschaffen”, zegt Elze van de Weerdhof die vanuit de christelijke gereformeerde kerk bij het NDB betrokken is.

Jaarlijks maken tientallen mensen gebruik van de mogelijkheid een week op de camping door te brengen. Zij worden niet alleen via diaconieën aangemeld maar ook via bijvoorbeeld gebiedsteams van de gemeente, schuldhulpmaatjes of praktijkondersteuners. Van de Weerdhof: „In Nijkerk komt best veel armoede voor, blijkt bijvoorbeeld uit contacten met de voedselbank. Vanaf mei is onze caravan een aantal maanden achtereen volgeboekt. Het is mooi dat kinderen uit onder meer bijstandsgezinnen daardoor ook iets te vertellen hebben als ze na de vakantie weer op school komen.”

Lees het hele artikel in het RD op hun website.