Home > Ervaringen > Noodfonds

Ervaringen

Lees hier de ervaringen van de mensen die we hebben kunnen helpen vanuit het Noodfonds. Heb jij ook echt noodzakelijke hulp nodig en weet je niet meer waar je naar toe kunt gaan? We kunnen en willen jou ook graag helpen.

Verhaal 1 - We zijn dankbaar en superblij!

Wauw, wat konden we deze vrouw blij maken met zo'n broodnodig kado.
"Vorig jaar kreeg ik met hulp van het noodfonds een nieuwe vriezer, nadat mijn oude het had begeven en niet meer gemaakt kon worden. Het was zo fijn dat er hulp voor de aanschaf van een nieuwe was, die we hopelijk gewoon de komende 10 jaar kunnen gebruiken. Wij waren er dankbaar voor en zijn er nog steeds superblij mee."

Verhaal 2 - Geen zorgen over betalingen

Een meneer uit onze gemeente liep al een paar weken met een kapotte bril rond, omdat hij geen geld had voor een nieuwe. Omdat zijn budget niet toereikend genoeg was is er een verzoek ingediend bij het noodfonds.

Wat was de meneer blij toen wij voor hem een nieuwe bril kochten. Via de opticien geregeld dat de factuur direct naar het noodfonds gestuurd zou worden zodat de meneer zich geen zorgen hoefde te maken over de betaling.

ps. vanwege zijn privacy is dit geen echte foto van de meneer.

Verhaal 3 - Verwondering

Vanuit het Noodfonds hebben we geregeld dat een klant van de voedselbank een nieuwe stofzuiger kreeg. Deze meneer had er zelf één uitgezocht en omdat hij binnen het budget paste mocht hij hem zelf gaan ophalen in de winkel.

Wat een blijdschap straalde er van hem af. Ook verwondering dat dit zomaar voor hem geregeld werd. Hij was helemaal niet gewend dat mensen belangeloos wat voor een ander doen. En dan nu voor hem...

Verhaal 4 - Een groot gebaar

Een mooie reactie hebben we mogen ontvangen van een blije mevrouw die we mochten helpen toen ze het zelf even niet meer kon. We hebben haar de zo nodige nieuwe wasmachine gegeven waardoor ze weer haar wassen kon draaien.

✨ "Goedemorgen,  Na een kort uitstel is de wasmachine bezorgd en aangesloten door de firma Lagemaat. Wat fantastisch dat ik weer kan wassen. Nog ontzettend bedankt voor jullie hulp! Een groot gebaar met een voor mij zeer positief ingrijpend effect.  Een dankbare warme groet" ✨

Lees hoe wij jou kunnen helpen