Home > Nieuws > Een mooie en bijzonder ontmoeting

Een mooie en bijzonder ontmoeting

2 februari 2023
Een mooie en bijzonder ontmoeting

Een  mooie en bijzonder ontmoeting was er voor 3 vertegenwoordigers van het bestuur van NDB. Want Nijkerk kreeg op 14 december 2022 bezoek van koningin Maxima. De koningin sprak onder andere met SchuldHulpMaatje, HipHelpt Nijkerk en de voedselbank in de gemeente over het toenemend aantal mensen dat aanklopt voor hulp.

Als vrijwilligersorganisaties in Nijkerk zien zij dat steeds meer mensen aankloppen voor hulp om rond te komen, zeggen zij in gesprek met de koningin. SchuldHulpMaatje Nijkerk vertelde steeds meer hulpvragen te krijgen van mensen die net onder modaal verdienen. Mensen die er zelf uitkwamen, komen dat nu niet meer. Een goede onderlinge samenwerking kan ervoor zorgen dat juist die mensen beter en eerder in beeld komen, was de conclusie, die we met de koningin maakten.

Op dezelfde dag sprak de koningin ook met mensen die moeite hebben om hun rekeningen te betalen en met professionals.