Home > Nieuws > Een nieuwe chalet

Een nieuwe chalet

26 mei 2022
Een nieuwe chalet

Dit jaar was het de vijfde keer dat wij onze stacaravan in Mariënberg zouden kunnen uitgeven. Het is in die tijd wel gebleken dat een dergelijke vakantie aanbieden aan onze doelgroep, zeer geslaagd is. Elk jaar werden er meer weken uitgegeven. Dus het is duidelijk dat dit voortgezet zou moeten worden.

Het lag in de bedoeling om in de zomer e.e.a. te evalueren en te kijken hoe verder. De stacaravan wordt ouder en dit gaat extra kosten met zich mee brengen. Het was heel bijzonder dat we juist op dit moment een gloednieuwe stacaravan kregen aangeboden. Door omstandigheden konden de eigenaars de koop niet door laten gaan. De campingeigenaar, die ons project een warm hart toedraagt, bood ons deze stacaravan vervolgens aan waarbij hij een goede prijs gaf voor onze huidige stacaravan. Dankzij de inzet van het NDB-bestuur en de snelle reacties van de aangesloten diaconieën van het Diaconaal Platform Nijkerk konden wij ons vanaf de Pinksterdagen de eigenaar noemen van een goed geïsoleerde en verwarmde stacaravan c.q. chalet. Hierdoor kunnen wij de caravan vanaf het begin van het seizoen (1 april) tot het einde (herfstvakantie) gaan uitgeven. Bij koudere nachten is het nog steeds goed toeven in de caravan.

Bij de stacaravan zit een grotere schuur in de vorm van een blokhut, zodat de fietsen binnen kunnen staan.  De campingeigenaar heeft het terras rond de caravan opnieuw bestraat en gras ingezaaid. Dit wordt ook door hen gemaaid. Wij zijn hier erg blij mee!

Omdat e.e.a. in een stroomversnelling kwam, moeten wij aan de slag met sponsors zoeken voor de aanschafkosten. Inmiddels hebben we al toezeggingen voor sponsoring ontvangen.

Wij zijn blij en dankbaar dat dit op zo’n korte termijn allemaal gerealiseerd kon worden en kunnen op deze manier nog meer mensen blij maken met een vakantieweek en/of dagen.

Op onze insta of facebook feed kun je meerdere foto's zien (ook van het interieur) en we zullen daar naarmate alles verder geplaatst en afgemaakt wordt (tuin enzo) ook nieuwe beelden plaatsen.