Home > Nieuws > Jubilaris Hans de Jong

Jubilaris Hans de Jong

2 november 2018
Jubilaris Hans de Jong

Hans de Jong ontving 24 oktober uit handen van Jan van Wezel -één van de Schuldhulpmaatje-coördinatoren in Nijkerk - een oorkonde van de landelijke stichting Schuldhulpmaatje (SHM). Vanaf het begin was Hans betrokken bij SHM Nijkerk. Ongeveer vijf jaar geleden werd door het Nijkerks Diaconaal Beraad de plaatselijke afdeling van SHM opgericht.

Hans de Jong, een man van het eerste uur, is nog steeds een maatje met passie voor z'n medemens. Inmiddels werken ruim vijftien vrijwilligers als maatje binnen de gemeente Nijkerk. Zij proberen mensen met betalingsachterstanden of andere financiële problemen te helpen om dit gedeelte van hun leven weer op de rit te krijgen. SHM werkt nauw samen met de gebiedsteams, Sigma en Plangroep.