Home > Nieuws > Maatschappelijke stage bij HipHelpt

Maatschappelijke stage bij HipHelpt

18 november 2022
Maatschappelijke stage bij HipHelpt

Jesse zit in 3TL en op zijn school (Groevenbeek in Putten) is er voor leerlingen de mogelijkheid om een maatschappelijke stage te doen. Onder het motto ‘Je krijgt er geen geld voor, maar je wordt er wel rijk van’ maken leerlingen kennis met allerlei aspecten van de samenleving. Een mooie ervaring!

Jesse heeft inmiddels zijn stage-overeenkomst laten ondertekenen door de plaatscoördinator van HipHelpt Nijkerk. Daarna heeft hij de HipHelpt-app op zijn mobiel geïnstalleerd, een profiel aangemaakt met daarin de categorieën waarin hij graag wil helpen. Hij is praktisch aangelegd, dus hij zoekt het in boodschappen doen, helpen bij een tuinklusje, het ondersteunen bij een pc-probleem of een hond uitlaten. De eerste hulpvraag is inmiddels gevonden, dus hij kan snel aan de slag!

Soms hebben mensen in nood hulp nodig bij iets alledaags. Maar kwetsbare mensen krijgen dat lang niet altijd voor elkaar. Want wat als je ziek bent, in financiële nood zit of niemand in de buurt hebt om op terug te vallen? HipHelpt zorgt ervoor dat er dan tóch hulp komt. Door heel Nederland zetten vrijwilligers zich in voor buurtgenoten die er alleen voor staan. Zo ook in Nijkerk. Zie voor meer info www.hipnijkerk.nl.

🔸 Succes met je stage, Jesse! En bedankt voor al je hulp. 🔸