Home > Nieuws > NDB start inloopspreekuur voor alle Nijkerkers

NDB start inloopspreekuur voor alle Nijkerkers

7 december 2017
NDB start inloopspreekuur voor alle Nijkerkers

Een luisterend oor bieden, projecten onder de aandacht brengen en de beste hulp vinden voor wie dat nodig heeft. Met deze doelen start het Nijkerks Diaconaal Beraad (NDB) op 4 april met een inloopspreekuur. Het komende halfjaar kan iedereen elke woensdagochtend van 9.30 tot 12.00 uur binnen lopen aan het Verlaat 3.

Tijdens het inloopspreekuur zijn alle inwoners van de gemeente Nijkerk welkom. “Mensen van het NDB bieden hier een luisterend oor. Zij kunnen u meer vertellen over de hulpprojecten die het NDB namens allerlei kerken in de gemeente Nijkerk uitvoert. Er is tijd voor een kopje koffie/thee en een gesprek”, zegt Piet Schreuder namens het NDB.

Heeft u hulp nodig bij uw financiële situatie? Kunt u een helpende hand gebruiken bij klusjes in huis? Wilt u meer weten over het Vakantieproject voor gezinnen die leven rond het sociaal minimum? Met al deze vragen kunt u bij het inloopspreekuur terecht. Hiervoor werkt het NDB samen met Stichting Streams, die de ruimte beschikbaar stelt. “De drempel ligt laag en iedereen is welkom!”, benadrukt Schreuder.

In het Nijkerks Diaconaal Beraad werken lokale kerken sinds 2006 samen, om hulp te bieden aan mensen in de samenleving. Sindsdien is een flink aantal projecten gestart voor diverse hulpvragen en doelgroepen. Zo is er het Noodfonds voor financiële ondersteuning, het project SchuldHulpMaatje en Hulp in Praktijk (HiP) Nijkerk voor praktische, sociale en vervoershulp. Ook organiseert het NDB in de zomer activiteiten voor kinderen die niet op vakantie kunnen. Verder worden rondom feestdagen en vakanties verrassingspakketten uitgedeeld aan gezinnen die leven rond het sociaal minimum. Meer informatie over alle projecten vindt u op www.nijkerksdiaconaalberaad.nl.