Home > Nieuws > #nietalleen campagne van HipHelpt tijdens Corona

#nietalleen campagne van HipHelpt tijdens Corona

9 juli 2020
#nietalleen campagne van HipHelpt tijdens Corona

Om de vereenzaming iets tegen te gaan in de bijzondere corona tijd hebben de dames van HipHelpt alle mensen van boven de 65 jaar, die ooit hulp hebben gehad van HipHelpt, gebeld. Gewoon een gespek om te vragen hoe het gaat en of ze nog ergens hulp bij nodig hadden. Bijna iedereen vond dit heel fijn. Voor een enkeling hoefde het niet.

Een van de HipHelpt dames vertelde over haar gesprekken met de mensen:

" Wat me heel erg is bijgebleven is een dame waaraan we al wat langer hulp verlenen en die nu in een verzorgingshuis woont. Ze was blij met het beetje aandacht wat ze zo van mij kreeg en begon te huilen omdat ze het zo erg vond dat ze nu niet naar buiten mocht. Ze zie '...en nu in de lente, nu de natuur zo mooi is, moet ik binnenblijven.' wat was ik blij dat ik even met haar kon bellen en dat ze even over haar gevoel kon praten."

Terwijl de ene persoon zo ontzettend gelukkig is met je belletje en er bijna op zat te wachten. Hadden we gelukkig ook heel verrassende en leuke andere reacties zoals deze:

Ook belde ik met iemand die gelijk zei "ik houd het kort, want ik ben met mijn dochter via de computer aan het bellen". Er verscheen gelijk een glimlach op mijn gezicht. Deze dame had haar digitale contact momenten zelf al geregeld.

" Ik heb zelfs met een meneer gebeld die ooit hulp had gehad in zijn tuin en dat was toen afgelopen. Hij was in de veronderstelling dat hij daarna niet meer om hulp mocht vragen. We hebben dit gelijk uit de wereld geholpen en hebben uitgelegd dat hij ALTIJD om hulp mag blijven vragen."

Het waren mooi en speciale gesprekken waarmee we veel ouderen mensen konden helpen en bijstaan.