Home > Nieuws > Samenwerking Gemeente Nijkerk en MoneyFit

Samenwerking Gemeente Nijkerk en MoneyFit

8 november 2018
Samenwerking Gemeente Nijkerk en MoneyFit

In Nijkerk is een project opgezet om jongeren te helpen bij geldproblemen, en vooral ook om die te voorkomen. In het leven van een jongere verandert veel, zeker ook wat betreft financiën. Zo krijgen ze een baan, gaan ze studeren of gaan ze uit huis. Hierdoor kan soms het overzicht worden kwijtgeraakt en ontstaan betaalachterstanden of zelfs grote schulden.

Door de samenwerking met MoneyFit - zie www.moneyfit.nl - wil de gemeente de Nijkerkse jongeren helpen hiermee om te gaan. MoneyFit is het online jongerenplatform van SchuldHulpMaatje Nederland. Op de website kunnen 16- tot 26-jarigen tips en hulpmiddelen over geld vinden, maar er kan ook contact worden opgenomen met de vrijwilligers van SchuldHulpMaatje in Nijkerk via de chat. Om goed voorbereid aan de slag te gaan met het project gaan alle Nijkerkse SchuldHulpMaatjes in november de cursus SHM Jong van Ilse de Lange volgen. Zo kunnen de jongeren geholpen worden op een manier die hen aanspreekt.