Home > Nieuws > Week van het geld

Week van het geld

26 april 2021
Week van het geld

Begin deze maand deelden we via social media het motto van de Week van het geld, “goed omgaan met geld is goud waard”. De les van die week was vooral dat we niet zo gewend zijn om het over geld te hebben. Dat we er daarom ook in de opvoeding vaak niet specifiek over praten.

Doel van de campagne is te bereiken ‘jong geleerd is oud gedaan’. Om zo kinderen en jongeren voor te bereiden op vaardigheden qua geld en financiële redzaamheid in de toekomst.

Enkele tips zijn:
👉 leer kinderen tijdig omgaan met geld door ze zakgeld te geven
👉 maak afspraken over de besteding
👉 duidelijk de regel hanteren ‘op is op’
👉 ze te leren sparen voor een doel

Ook hier in Nijkerk werd er aandacht aan besteed, bijvoorbeeld via Radio A1. Kijk gewoon eens op de website van #weekvanhetgeld. Bijvoorbeeld het onderdeel 'checklist zakgeld'. Of onder het kopje “Nieuws” van A1 Mediagroep over dit onderwerp. Daar vind je allerlei tips en informatie over omgaan met geld. Voor ouders, voor kinderen en om er samen over te praten en mee aan de slag te gaan.

Hulp nodig bij je geldzaken? â €
Vraag onze folder aan of neem contact op. â €
E-mail: schuldhulpmaatje@ndbnijkerk.nlâ €
Telefoon: 06 578 354 60 â €

Wij helpen je graag, samen lukt ‘t!