Home > Onze projecten > HipHelpt Nijkerk

HipHelpt Nijkerk

praktische en sociale hulp

Het Nijkerks Diaconaal Beraad is in oktober 2017 gestart met Hulp in Praktijk (Hiphelpt) Nijkerk. De naam van dit project zegt al wat het doel is: inwoners van de gemeente Nijkerk een helpende hand bieden. HipHelpt Nijkerk is de 'lokale afdeling' van de landelijke Vereniging HipHelpt.

Direct naar HipHelpt Nijkerk

Voor wie is HipHelpt Nijkerk?

HipHelpt Nijkerk is er voor 'iedereen die niemand heeft'. Het gaat om:

• Iedereen die geen/weinig familie, vrienden of kennissen heeft
  • En het financiëel niet redt om hulp te betalen

Waarbij helpt HipHelpt?

U kunt bij HipHelpt Nijkerk aankloppen voor allerlei hulpvragen. We onderscheiden drie categoriën: praktische hulp, sociale hulp en vervoershulp. U kunt denken aan:

• Praktische hulp: schoonmaken, opruimen, verhuizen, schilderen, behangen, tuinieren
  • Sociale hulp: begeleiding van activiteiten, zoals een dagje op stap met ouderen of mensen met een beperking
  • Vervoershulp: begeleiding of vervoer bij bezoek van ziekenhuis, arts, tandarts

Hoe werkt HipHelpt?

Een hulpvraag kan direct gesteld worden door degene die hulp nodig heeft. Het is ook mogelijk om als mantelzorger, begeleider, hulpverlener of bekende een vraag in te dienen voor iemand anders.

• Je stelt je hulpvraag aan de helpdesk van HipHelpt Nijkerk. Dit kan 24/7 via de website van HipHelpt Nijkerk en telefonisch op maandag, woensdag en vrijdag van 9.00 tot 12.30 uur (033 - 202 26 81)
  • De medewerker van de helpdesk beoordeelt de vraag en neemt mogelijk contact op om extra informatie te krijgen
  • Wanneer de hulpvraag past binnen de doelen en capaciteiten van HipHelpt Nijkerk, wordt gezocht naar een hulpbieder die bij de vraag past
  • De hulpbieder die gekoppeld wordt aan de hulpvraag neemt contact op voor een afspraak

Meer weten?

Bezoek de website www.hipnijkerk.nl of bel de helpdesk: 033 - 202 26 81.
Meer informatie over de landelijke Vereniging HipHelpt vind je op www.hiphelpt.nl.

Ervaringen

Lees hier de verhalen van de hulpbieders en hulpvragers. De dingen die ze meegemaakt hebben en waar ze andere mensen mee hebben geholpen. Komt één van de situaties overeen met die van jou, neem dan contact met ons op. We kunnen en willen jouw ook graag helpen.

Ervaringen en verhalen